Veelgestelde vragen

Bestellen

  • Is het online bestellen bij Dierengemak.nl wel veilig?
    Dierengemak.nl maakt gebruik van een beveiligde verbinding voor de gegevens met betrekking tot betaling en uw gegevens worden gecodeerd opgeslagen. U hoeft dus niet bang te zijn dat uw gegevens door derden gelezen kunnen worden.
    Daarnaast bent u beschermt door de wet van kopen op afstand en heeft u 14 dagen bedenktijd.
  • Is het verplicht een account aan te maken?
    Nee, je hoeft geen account aan te maken als je dat niet wilt. Als je wel een account aanmaakt (dit vergt niet meer tijd) dan is een vervolg aankoop wel sneller geplaatst. Je kunt dan snel jouw gegevens automatisch laten invullen door in te loggen. 
  • Is er een minimum bestelwaarde?
    Nee, er is geen minimum bestelwaarde.
    Wel kun je geld besparen door genoeg te bestellen zodat je geen verzendkosten hebt.
    Maar dat is natuurlijk geen "must"
  • Kan ik mijn bestelling wijzigen?
    Als je jouw bestelling wilt aanpassen dan kan dat.
    Neem in dat geval zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice.
    Het kan echter zijn dat de bestelling al verzonden is.
    Veranderen is dan helaas niet meer mogelijk.
  • Kan ik mijn bestelling annuleren?
    Ja, je kan jouw bestelling annuleren.
    Mocht de bestelling al verzonden zijn dan kun je deze tot 14 dagen na levering retourneren.
    Het betaalde geld zal dan per bank worden teruggestort.
  • Herroepingsrecht
    Als consument bent je beschermt door de wet van kopen op afstand.
    Je hebt bij Dierengemak.nl het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk per post naar Dierengemak.nl - Meer en Duin 56M - 2163 HC - Lisse of per e-mail aan info@dierengemak.nl) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Het herroepingsformulier kun je hier downloaden.
    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Betalen

  • Hoe kan ik betalen bij Dierengemak.nl?
    Je kunt de bestelling betalen met iDeal, via een normale bankoverschrijving, Mastercard, Visa, Mister Cash en pinnen/contant bij aflevering.
  • Wat is Multisafepay?
    MultiSafepay is de zogenaamde Internetkassa waar Dierengemak.nl gebruik van maakt. Zij verzorgen de communicatie met de banksystemen en verwerken jouw betaling. Zij zijn internationaal gecertificeerd volgens de PCI-standaards van MasterCard en Visa en zorgen voor een juiste en veilige afhandeling van de betalingen.
  • Ik heb een online betaling gedaan, hoe weet ik zeker dat de betaling is goed gegaan?
    Na elke online betaling krijgt u binnen 1 minuut een bevestiging van de betaling van Dierengemak.nl per mail. Als je het bij de bestelling hebt aangevinkt ontvang je ook een gespecificeerde factuur in pdf formaat.
  • Kan ik in termijnen betalen?
    Nee, je kunt bij Dierengemak.nl niet in termijnen betalen.

Bezorging

  • Wat zijn de levertijden?
    Je bestelling wordt normaal gesproken binnen 3 werkdagen verzonden.
    Het aantal dagen kan echter afwijken door de gekozen betaalmethode, beschikbaarheid of door vakantie/feestdagen.
  • Kan het bezorgadres afwijken van het factuuradres?
    Ja. Je kunt tijdens het bestellen een bezorgadres opgeven anders dan het factuuradres.
  • Waar kan ik mijn bestelling in Nederland allemaal laten bezorgen?
    Je kunt jouw bestelling door heel Nederland inclusief de waddeneilanden laten bezorgen. 
  • Kan ik ook in Belgie laten bezorgen?
    Ja. Je kunt jouw bestelling overal in Belgie laten afleveren. De bezorgkosten hiervan hangen af van de aard en hoeveelheid van de bestelling. De kosten hiervan zijn afhankelijk van de artikelen en de totaalprijs.
  • Worden er bezorgkosten berekend?
    Bezorgen in Nederland is gratis bij een bestelling vanaf €34,95, daaronder berekenen wij €4,95 bezorgkosten.
    Bezorgen in Belgie is gratis vanaf €59,95, daaronder berekenen wij €9,95 bezorgkosten.
  • Hoe wordt de bestelling bezorgd?
    Verzending met PostNL
    Je bestelling wordt normaal gesproken binnen 3 werkdagen bij PostNL aangeleverd. Je ontvangt dan per mail een track & trace link om de aflevering van het pakket te kunnen volgen. Treft de bezorger je niet thuis dan zal hij proberen het af te leveren bij de buren. Lukt dat niet dan doet de bezorger een briefje in de brievenbus met daarop aangegeven wanneer het pakket voor de tweede keer zal worden aangeboden. Na een tweede afleverpoging kun je het pakket afhalen bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt.

    Verzending met een transporteur
    Bij grote verpakkingen of een grote hoeveelheid kan je bestelling door een transportbedrijf geleverd worden. Wij zullen je dan per mail hiervan op de hoogte brengen. Ben je op de verwachte leverdatum niet in de gelegenheid de bestelling in ontvangst te nemen? Meld dit dan tijdig! Op de dag van levering zullen wij je, indien mogelijk, rond 9.00 uur op de hoogte brengen van de verwachte tijdspanne waarin de levering zal plaatsvinden. Door de hoge transportkosten zullen je extra kosten (afhankelijk van de hoogte van de transportkosten) in rekening gebracht worden als de transporteur op de afgesproken datum de goederen niet kan afleveren als er niemand thuis is.
  • Krijg ik vooraf een tijdsindicatie van de levering?
    Bij leveringen met PostNL kun je via een Track & Trace code zien in welk tijdsvak van 2 uur PostNL verwacht te leveren. Let op: dit is slechts een indicatie.
  • Wat gebeurt er als ik niet thuis ben als de bestelling wordt bezorgd?
    Treft de bezorger je niet thuis dan zal hij proberen het af te leveren bij de buren. Lukt dat niet dan doet de bezorger een briefje in de brievenbus met daarop aangegeven wanneer het pakket voor de tweede keer zal worden aangeboden. Na een tweede afleverpoging kun je het pakket afhalen bij het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt.

Retouren en vervanging

  • Hoe lang heb ik de tijd om artikelen te retourneren?
    Na ontvangst heb je 14 dagen de tijd om artikelen te retourneren.
  • Kan ik artikelen retourneren?
    Als consument bent je beschermt door de wet van kopen op afstand.
    Je hebt bij Dierengemak.nl het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld per e-mail aan info@dierengemak.nl) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (PDF), maar bent hiertoe niet verplicht. Het herroepingsformulier kun je hier downloaden.
    Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om jouw mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.
  • Kan ik opengemaakte verpakkingen retourneren?
    Je kunt alleen dichte verpakkingen retourneren. Open gemaakte verpakkingen worden niet geaccepteerd mits anders overeengekomen.
  • Moet ik zelf de verzendkosten voor de retouren betalen?
    Ja, de verzendkosten van de retouren zijn voor eigen rekening. Gaat het om een omruiling dan betaald Dierengemak.nl de verzendkosten. Zorg er voor dat je retouren voldoende beschermend verpakt en voldoende frankeert. Wij nemen geen retouren aan waar portokosten op zitten.
  • Wat is het retouradres?
    Na aanmelding van de retouren ontvang je per mail het retouradres.

Contact

  • Hoe kan ik een vraag stellen over een bepaald artikel?
    Als je op het artikel klikt kom je op de artikeldetail pagina. Hier vind je onder de "plaats in winkelmand"-knop een link voor het stellen van je vraag over dat artikel. 
  • Waar kan ik terecht met een klacht?
    Klachten zijn er om op te lossen!
    Dierengemak.nl besteed de grootste zorg aan je bestelling, de levering hiervan en aan onze service. Het kan zo zijn dat je, om wat voor reden dan ook, hierover niet tevreden bent. Dat is voor jou maar ook voor ons vervelend en verdient zeker onze aandacht!

    Wat te doen bij een klacht?
    - Mail direct jouw klacht naar klantenservice@dierengemak.nl
    - Beschrijf in duidelijke bewoording, al dan niet aangevuld met foto’s, de aard van jouw klacht

    Dierengemak.nl streeft ernaar jouw klacht zsm doch uiterlijk binnen 14 dagen na melding te behandelen.

    Wil je liever jouw klacht telefonisch kenbaar maken? Dat kan op onderstaand telefoonnummer:
    0031-252 714 420 

    Wil je liever jouw klacht per post kenbaar maken? Dat kan op onderstaand adres:  
    Dierengemak.nl 
    Meer en duin 56M
    2163 HC LISSE

    Ook als je de klacht telefonisch of persoonlijk aan ons meld verzoeken wij je dit alsnog per mail aan ons te bevestigen op bovenstaand mail adres.

Blijf op de hoogte! Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
iDEAL MasterCard Visa Bancontact / Mister Cash
Winkelmand
Nederlands
Jouw filters